Thursday, July 2, 2009

Ada Lagi Ke Isu UG?

Api yang padam cuba di hidupkan semula. Seolah rasa tak puas hati apabila isu ini cuba di tamatkan beberapa kali di ungkit dan di ungkit lagi. Seingat saya beberapa kali Tg Presiden PAS menyatakan isu ini tak perlu berbangkit lagi. Ianya telah di tarik balik sebaik tampuk kepimpinan negara bertukar daripada Pak Lah kepada Najib.

Tetapi apabila ianya di ungkit dan masih di hidupkan oleh mereka yang berkenaan, terpaksa Presiden menjawab apabila di tanya dan di asak oleh wartawan. Menyebabkan isu itu terus panas dan menyala di satu ketika. Hampir membakar, tetapi berjaya dipadam seketika. Kini di tiup kembali supaya menjadi bara dan menyala semula.

Siapa yang meniupnya? Jika Media UMNO yang meniup rasanya sudah tidak di layan lagi setelah kenyataan bersama Pimpinan PR minggu sudah.

Tetapi dengan timbul balik isu ini sejak semalam, semakin jelas siapa sebenarnya yang meniupkan api permusuhan ini.

Apabila Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat mencabar Pemuda UMNO untuk berdiskusi sebagai menyambung cabaran Mursyidul Am yang mencabar Presiden UMNO berdebat, maka ianya digunakan juga untuk menghidupkan isu ini.

Ketua Pemuda PAS di serang sebagaimana mereka menyerang Timbalan Presiden baru ni seolah Ketua Pemuda PAS nak masuk UMNO.

Kita ahli dan petugas di peringkat bawah ini sangat mengharapkan mereka yang bertanggungjawab supaya menghentikan usaha memecahbelahkan jemaah ini, samada orang berkenaan sendiri yang sedia berubah atau Jawatankuasa Disiplin Parti membuat siasatan dan memanggil mereka.

No comments:

Followers