Tuesday, September 9, 2014

PENIPU YANG TERTIPU

Sumber : Blog Anak Sengat

PasMa di tubuhkan. Khabarnya sebagai alternatif kepada PAS yang di katakan nak keluar PR. TG Presiden dan Majlis Syuro dijadikan sasaran sebagai golongan yang bertanggungjawab nak bawak keluar PAS dari PR. Aku pun tak tau nak kata apa puak ni... Tapi teori yang depa pakai adalah teori komunis... ulang penipuan agar ia di percayai betul.


Aku teringat dalam satu ceramah Almarhum Ustaz Fadzil Nor dulu cerita tentang perangai umNO. Dia kata umNO ni menipu sampai depa yang percaya cerita tipu depa sendiri. Almarhum Ustaz Fadzil Nor bawa satu cerita. Dia kata ada seorang pemuda kampung yang nak menipu orang kampung. Diciptanya cerita ada orang nak bagi duit kat Masjid selepas solat jumaat. Cerita itu tersebar ke seluruh kampung . Hari jumaat tu penuh orang di masjid. Pemuda yang mencipta cerita tipu itu pun lalu di masjid. Dia tengok ramai orang di masjid... bila di tanya semua orang kata nak ambik duit. Pemuda itupun akhirnya berbaris sama. Dia pun dah mula percaya ada orang nak bagi duit sebab tengok ramai orang di Masjid... gitu le ceritanya...

Yang jaja cerita PAS nak bersatu dengan umNO ni sejak dulu ialah manusia bernama khalid samad, Dr Zul, Hanifa Myden dan beberapa balaci penulis blog mereka. Dulu mereka jaja cerita UG sampai orang yang tak paham apa itu UG pun percaya UG tu nak kawin dengan umNO. Kononnya nak ambik jawatan MB Selangor. Kini isu Menteri Besar Selangor sekali lagi di jaja. Ia bermula dengan kerja gila PKR yang sanggup hilang Selangor untuk memastikan Azizah isteri Penasihat Umum PKR jadi Mb. Lalu di jaja sesiapa yang tak mahu angkat Azizah jadi MB itu nak kawin dengan umNO.

Pemimpin PAS yang hatinya bersama Anwar pun turut mendendangkan benda yang sama. Penulis balaci yang bencikan TGHH dan MSU pun mula la menyambung cerita tak soheh yang di jual oleh The Malaysian Insider TMI. TMI dah jadi sumber berita untuk pecah belahkan PAS dan memfitnah pimpinan Ulama PAS. Terkini TMI bawa berita kononnya Dr Khairudin Attakiri dedahkan PAS gagal bersama umNO kerana dua ADUN melompat. Ianya fitnah semata mata. Sapa yang baca tulisan itu dan memahami mana berita dan mana ulasan dan fitnah pemberita tentunya takkan menonjolkan kebodohan mereka melainkan sememangnya hati mereka busuk..

Husam Musa yang juga Naib Presiden PAS pun turut sama memainkan berita ini. Tulisan meleret Husam  yang di siarkan baru baru ni hanya membawa maksud dan beberapa tujuan yang mudah di fahami. Selain nak Bagi tahu TG presiden tak de kuasa sebab PAS bukan parti angguk macam umNO, dia  juga nak bagi tau ada agenda sulit nak bersatu dengan umNO. Dalam masa sama dia dah buat keputusan bahawa dua ADUN lompat itu tak perlu di kenakan tindakan.. secara halus..... di sampin beberapa agenda yang tak minat aku nak tulis.

Apa yang sangat pelik ialah , yang di tuduh tak pernah pun walau sekali menyatakan atau menunjukkan nak bersatu dengan umNO, sebaliknya golongan inilah yang bersungguh sangat kata ada yang nak bersama umNO. Nak kata mimpi, mata celik , nak kata gila,... macam ada... gila kuasa... karan projek Kn seakan ada bunyi nafas nya...

Penubuhan PasMa ini seakan menjelmakan TEORI (baca sini) yang aku tulis sebelum ini. ia bukan teori khayalan, tapi hasil maklumat yang aku kumpul dan buat kesimpulan. Ia sedikit tersasar kerana di lihat kumpulan ini terdesak nak PAS keluar dari PR. kini seakan cuba menyingkirkan PAS lebih awal dan tubuhkan parti baru. seakan mereka dah tak mampu tunggu lebih lama... Mungkin benar tulisan veteran politik yang juga bekas pemimpin PAS dan kolumnis Harakah dan Watan ... Tn Hj Subki Latif.. bimbang Anwar menjadi almarhum sebelum merasa jadi Perdana Menteri.

Kepala perancang kerja jahat kepada PAS ini dikatakan  adalah seorang Pakar Strategi dari parti yang di jiwai oleh kelompok yang duduk dalam Pas ini. Mereka menyerang Tg Presiden  dan Syuro kerana  keduanya adalah benteng terakhir pertahana PAS dari kelompok yang ingin merubah wajah dan ruh perjuangan islam Pas. Mereka sanggup menjaja fitnah ke serata alam... Hujahnya mudah... dari sumber dalaman...

Cukuplah fenomena Print Screen perbincangan PAS Pusat, Sumber dalaman itu terus bercerita yang wujud tanpa kefahaman sebenar dan cerita khayalan yang di reka untuk di percayai bersama. Sebagai muslim yang beriman, aku tetap berpegang dengan asas tabayyun setiap berita yang aku terima. Istilah sumber dalaman adalah contoh munafiq yang tak wajar di terima oleh pejuang Islam.  Golongan itu adalah hero bacul dan pelacur politik yang sanggup mereka cipta apa sahaja bagi memenangkan tujuan mereka.

Nampak sangat golongan ini semakin sawan sejak Tg Presiden di tabalkan sebagai pembantu Qardhawi bersama dua ulama dunia yang di akui hebat. Serangan kepada TGHH bukan baru. Ia telah di lakukan berkali kali sehingga di wujudkan agenda langgar Hadi... oleh bloger gila yang hampir di penjara... semuanya tak menjadi... Seakan mereka yang menjadi pencatur selama ini dah mula berang dan mereka sendiri muncul menyerang Presiden sendiri. Penulis Banjingan yang diharapkan sudah tak boleh dipercayai... tuan dan perancangnya sedang muncul satu persatu... seakan lubuk yang sedang dikocak  airnya... ikan kecil yang pening dah lama muncul... kini segala isi perut dalamnya di muntahkan... masih ada seorang dua yang berpegang dengan akar di dasar lubuk... tapi dah goyang... ada yang terkeluar dalam gambar yang menjadi tanda tanya kehadirannya dalam majlis orang lain... boleh tengok dalam Face Book yang dah banyak tersebar.

Aku menanti untuk melihat siapa PasMa dan penggeraknya... Katanya hanya 100 orang dan akan bergerak untuk roadshow, pertamanya di Shah Alam... kenapa Shah Alam.. Biasanya mana mana road Show akan bermula di rumah kerana ada penaungnya... Panel pertamanya ialah Mujahid, Husam dan Ahmad Awang... kenapa mereka??? tajuknya Pas + umNO... tajuk yang wujud dalam hati mereka...(PKR kembali dalam pelukan umNO)... Yang ni aku ulas kemudian...

Aku tulis kali ni sekadar nak bagi tau apa yang aku tulis sebelum ini bukan khayalan.. tetapi apa yang aku terjemahkan dari kertas sulit mereka... Apa yang aku harap dari tulisan ini... agar pejuang PAS yang ikhlas dapat menilai apa yang sedang berlaku ialah memisahkan PAS dari pimpinan TGHH... ulama yang di sanjung dunia kini bersama kalangan ulama lain yang bersamanya serta pendokong dari kalangan bukan ulama yang ikhlas untuk perjuangan Islam... aku sangat yakin, pejuang yang ikhlas ini akan sedar dan tidak tertipu dengan kalangan pimpinan yang sudah berpeluk kawin dengan Anwar dan juak juaknya dalam senyap, walaupun selama ini PAS hanya berkawan dengan PKR dan DAP. 

Aku juga sangat yakin di kalangan ahli PKR yang sudah mula merasai nikmat perjuangan mula muak dengan kerakusan pemimpin mereka... semoga mereka di beri hidayah untuk menganti kalangan khianat yang sedang menyebarkan fitnah kepada TGHH dan pimpinan ulama dalam PAS kini... sebagaimana gurauan yang tidak kosong... Tukar je suka sama suka Khalid Samad dengan Khalid Ibrahim....

Friday, January 31, 2014

Hari Keluarga Pimpinan DUN Batu Rakit

Hari Keluarga Pimpinan DUN Batu Rakit terdiri AJK DUN. Pemuda, Muslimat, Guru-Guru PASTI DUN dan AJK Harian Cawangan-Cawangan bersama Keluarga masing-masing.

Diadakan pada 25 Januari 2014 bertempat di Taman Rekreasi Pantai Merang. 

 Unit Amal yang mengendalikan acara sukan kanak-kanak
 Lempar objek ke dalam bakul

 Sessi Taaruf muslimin
 Sessi Taaruf Muslimat

 Dua adik beradik veteran dalam pimpinan PAS Batu Rakit pada sessi taaruf
 Para paserta dan petugas program
Rebut kerusi kanak-kanak lelaki
 Rebut kerusi kanak-kanak perempuan
 Bersedia menyertai acara-acara sukan
 Muslimat bersama dengan anak-anak...
 Dalam sessi taaruf
 Acara yang mendapat perhatian. Beradu kekuatan berkumpulan menolak kereta

 Acara remaja muslimat
 Cabutan bertuah
 Bola beracun muslimin
 Lagi tolak kereta
 Pertandingan pakai kain pelikat sebelah tangan
 Pengerusi DUN pun dapat cabutan bertuah
 Lari dalam guni
 Wakil kumpulan yang menang keseluruhan

Santai pada acara penutup dan penyampaian hadiah..

Thursday, January 30, 2014

Hukum ASB



Thursday, December 26, 2013

Sekali Air Bah, Sekali Pantai Berubah

Lebih setahun blog ni tak di update dengan menulis sendiri. Hanya copy dan paste daripada sumber lain.

Dengan kemunculan medan sosial maya yang sentiasa baru dan berkembang pesat...  facebook dan terkini whatsapp telah menenggelamkan populariti blog.

Tetapi setiap media ini ada keistimewaan tersendiri. Blog meskipun agak ketinggalan sekarang tapi masih merupakan antara media yang penting untuk berinteraksi terutama dalam mengemukakan pandangan dan idea dalam pelbagai perkara.

Sekali air bah, sekali pantai berubah. Dunia sentiasa berubah dengan perubahan masa. Dunia yang semakin tua ini akan sampai ke penghujungnya kerana setiap yang mula akan ada akhirnya. Itulah adat makhluk. Berbeza dengan khalik yang tiada mula kepada adanya dan tiada pula akhir kepada adanya.

Zaman kepemudaan telah beberapa tahun berlalu. Zaman penuh semangat, penuh keazaman dan pergerakan yang pantas dan sebolehnya semua benda nak di lakukan dalam satu masa. Itulah cita zaman pemuda.

Kini memasuki usia dewasa, beralih kepada fasa yang lebih berhati-hati dalam tindakan dan membuat apa-apa keputusan.

Namun medannya masih sama. Memastikan sisa kehidupan yang masih berbaki ini tidak di sia-siakan untuk mendapat bekalan semaksima mungkin menuju kehidupan kekal abadi selepas mati.

Hidup ini adalah perjuangan. Dan perjuangan yang paling mulia adalah berjuang memastikan Islam dapat di amalkan dalam kehidupan. Samada untuk diri sendiri, keluarga dan seterusnya dalam masyarakat dan negara, jika tidak ada perjuangan mana mungkin kita dapat merasai manisnya Islam yang di ajar oleh Rasulullah. Lantaran kehidupan Rasulullah itu sendiri di penuhi perjuangan.

Selepas PRU ke 13 pada bulan mei yang lepas, melalui fasa Mesyuarat Agung dan Muktamar peringkat Cawangan, Kawasan, Negeri dan Pusat, maka berlaku perubahan kedudukan jawatan dan posisi dalam parti.

Kini medan perjuangan yang ada di hadapan memerlukan skill yang lebih taktikal dan teknikal. Mana mungkin medan ini dapat di harungi sendirian. Jika tidak ada kerjasama dan bantuan daripada seluruh jentera parti di semua peringkat yang ada.

Sebagai memulakan gerakan yang besar pada sessi ini, satu kursus pendedahan berkenaan pengurusan jentera telah di laksanakan baru-baru ini...
 Peserta yang tekun mengikuti pembentangan
 Sdr Hasan Jusuh. Setiausaha PAS Kawasan Marang menyampaikan kertas bertajuk "Penyediaan Lapuran Mesyuarat dan Pengurusan Rekod"
 Cikgu Daud dengan pembentangan bertajuk "Kepentingan dan perlaksanaan mesyuarat yang berkesan"
Ucapan perasmian program oleh Ust Shaharizukirnain, YDP PAS Setiu sessi ini.

Followers