Sunday, January 31, 2010

Terima Kasih


Saya ingin menyatakan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua yang terlibat menjayakan Program Himpunan 2k :Orang Mude Geng Kite Zon Utara kemarin.

Bermula YB Ustaz Mohd Nor Hamzah selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu yang mencetuskan idea dan menjadi Pengerusi JK Panitia Program dan bersungguh-sungguh memastikan kejayaan Himpunan ini, juga semua AJK Panitia yang terdiri daripada AJK Pemuda PAS Setiu dan Besut yang bertungkus lumus bekerja khususnya Ketua Urusetia Sdr Wan Faizul SU Pemuda Negeri, Sdr Zaidan SU Pemuda Setiu dan Sdr SU Pemuda Besut.

Tidak lupa penghargaan ditujukan kepada AJK Pemuda Negeri yang turut hadir memeriahkan program, Ust Jamaludin Ketua Pemuda Dungun dan Ust Saiful Anbia dengan team Unit Amal yang turut membantu kelancaran majlis, juga team ARC Terengganu yang datang untuk merasmikan penubuhan ARC peringkat Setiu.

Saya juga mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Sdr Wan Hassan selaku ketua perbekalan dan tuan rumah cawangan Bari Besar serta semua jawatankuasa cawangannya, yang tidak kurang banyak membantu sehingga tumbangnya seekor lembu sebagai hidangan tengahari para peserta program.

Terima kasih tidak terhingga kepada para penceramah Al Fadhil Tuan Guru Presiden PAS, YB SUA PKR, serta perasmi program, Ust Azman Syafawi dan Pengkuliah Santai bersama pemuda, Ust Nik Abduh.

Penghargaan juga kepada semua peserta terdiri daripada pemuda-pemuda seluruh Setiu dan Besut dengan jumlah kehadiran yang hampir sama antara dua kawasan. Mungkin kerana Dun Permaisuri sebagai tuan rumah, jumlah peserta teramai mengikut DUN di menangi oleh DUN Permaisuri dengan 244 orang peserta. Walaupun dari segi bilangan peserta Setiu lebih ramai, tetapi perbezaan tidak sampai 100 orang memberi gambaran bahawa sambutan pemuda kepada PAS di dua kawasan ini adalah seimbang.

Kehebatan peserta Besut apabila kedatangan mereka secara serentak dengan berkonvoi motosikal telah menyerlahkan syiar hijau di jalanraya. Saya difahamkan minyak motosikal peserta di tanggung oleh Dewan Pemuda PAS Besut.

Peserta setiu pula, oleh kerana tapak program di buat di tengah kawasan, maka kedatangan peserta daripada penjuru yang berlainan. Dun Batu Rakit daripada Selatan, Langkap daripada Barat dan Jabi sebelah utara. Hanya konvoi dengan kelompok-kelompok kecil sahaja, tetapi tidak kurang juga syiar yang dapat di tonjolkan ketengah-tengah masyarakat bahawa Pemuda PAS telah bersedia untuk berjuang dan mamastikan kemenangan berpihak kepada Islam di masa yang mendatang ini.

Akhirnya saya juga ingin menyatakan penghargaan tinggi kepada semua penderma yang menyumbang samada tenaga, lebih-lebih wang ringgit dan bahan-bahan keperluan bagi menjayakan Himpunan kali ini.

Inilah kekuatan perjuangan kita yang setiap kali di adakan program, walaupun bermula dengan RM0.00 tetapi di akhir program, apabila di bentang segala perbelanjan, ia boleh mencecah puluhan ribu ringgit.

Tidak ada peruntukan daripada mana-mana kerajaan, tetapi hasil sumbangan ahli dan pendokong PAS yang sentiasa sanggup mengorbankan harta mereka demi melihat perjuangan ini terus segar dan mampu untuk menjana kemenangan Islam sebagai Addin, memerintah bumi tercinta ini.

No comments:

Followers