Saturday, November 14, 2015

Coretan Fikir...

Saya cuba untuk kembali menulis dan menghidupkan Blog ini. Beberapa kali saya mencuba, tetapi ternyata pena saya masih tumpul. Masih ada dinding yang menyebabkan gerakan pena ini terhalang dan sukar di tembusi.

Sudah berapa tahun coretan di blog ini terbiar tanpa kelangsungan. Cuba hidupkan dengan copy paste daripada sumber lain dan berakhir terbiar sepi juga.

Usia merangkak hampir ke senja. Apa yang akan di tinggalkan nanti buat cicipan bekal ke negeri abadi masih belum nampak berbekas. Segunung cita-cita bukan saja tak tergapai tangan, bahkan kelihatan semakin menjauh.

Mengingati Sabda Rasul berkaitan bekal, tambah membuatkan hati semakin di mamah cemas. Masa tersisa di rasakan semakin singkat.

عن أبي هريرة ، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم ، قال : " إذا مات الإنسان انقطع عنه عمله إلا من ثلاثة : إلا من صدقة جارية ، أو علم ينتفع به ، أو ولد صالح يدعو له           رواه مسلم

Maksudnya " Apabila mati seorang manusia maka terputuslah daripadanya amalan melainkan daripada tiga: daripada sadaqah jariah, ilmu yang di ambil manfaat dengannya dan anak soleh yang mendoakan baginya"

Sudahlah masa kehidupan sesingkat ini di penuhi kelalaian, jika tiada siapan untuk di tinggalkan, maka apa lagi yang ada untuk di bawa.

Wahai Tuhan...kurniakanlah kekuatan, kemampuan pada usia tersisa ini. Biar merangkak kelelahan, cita-cita ini masih MEMBARA.

No comments:

Followers