Friday, November 12, 2010

Ihtifal Tahunan PASTI

Pagi ini saya ke Taman Rekreasi Pantai Merang. Saya telah di minta merasmikan Ihtifal PASTI seluruh DUN Permaisuri yang di adakan pada pagi ini.

Syabas di ucapkan kepada pengurusan PASTI Permaisuri yang berusaha mengadakan Ihtifal pada kali ini. Ia adalah penghargaan kepada anak-anak PASTI yang menamatkan pendidikan mereka dan majlis perpisahan bagi mereka. Ia juga penghargaan kepada ibu bapa murid yang sanggup bersusah payah mendokong kelangsungan PASTI. Dan tentunya Ihtifal ini adalah sebagai penghargaan kepada guru-guru yang banyak berkorban menghidupkan pembelajaran dan pendidikan di PASTI dengan harta dan airmata mereka berbekalkan iman di dada.
Saya di maklumkan semalam, khamis 11 Nov , PASTI seluruh DUN Jabi telah mengadakan Ihtifal mereka. Pada besok pula dua lagi DUN dalam Kawasan Setiu ini, iaitu Langkap dan Batu Rakit akan mengadakan Ihtifal masing-masing. Bagi DUN Langkap majlis akan di rasmikan oleh Pengerusi MTD Langkap iaitu YM Tengku Ahmad Tg Hussain yang juga merupakan Timbalan YDP PAS Kawasan Setiu.

Bagi DUN Batu Rakit sekali lagi saya di minta berucap sebagai perasmi program yang akan di adakan di perkarangan Surau Kg Darat Batu Rakit yang juga perkarangan PASTI Qaryah tersebut.

Pada sabtu 6 Nov baru ni saya telah merasmikan majlis penutup dan penyampaian hadiah Pesta Sukan PASTI DUN yang diadakan di Kg. Tanjung. Sepatutnya Ihtifal esok di rasmikan oleh YDP PAS Setiu iaitu Al Fadhil Ustaz Mohd Pauzi Muda, tetapi beliau terpaksa menghadiri program Penerangan PAS Pusat di Kuala Lumpur.

No comments:

Followers