Saturday, February 20, 2010

Putar Belit Berita


Macam ada satu agenda yang sangat rapi untuk menjatuhkan reputasi Presiden PAS. Sebaik keluar berita kehebatan Tuan guru presiden menyelamatkan nyawa orang lemas di Pantai Rusila, serta merta Utusan Malaysia menyiarkan balik kenyataan Tuan Guru minggu sebelumnya ( bukan kenyataan barupun.. ) kononnya memuji UMNO.

Berita yang di putar belitkan itu pula di sambut dengan ulasan yang sangat provokatif oleh beberapa orang blogger pro PAS seolah-olah Utusan telah menjadi akhbar resmi PAS yang betul 100%.

Memandangkan lontaran batu api minggu lepas bersambut baik, maka Utusan meneruskan lagi dengan berita kononnya Presiden PAS membantah campurtangan Australia dalam kes Mahkamah Anwar Ibrahim. Tidak ada tujuan lain selain untuk memberi gambaran bahawa TG Presiden nak berbaik dengan UMNO. Itulah sahaja peluru yang mereka ada untuk menjatuhkan Presiden PAS. Tapi mereka tidak menyedari bahawa mereka sebenarnya tersilap peluru.

Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang di kenali oleh kawan dan lawan semenjak dahulu adalah orang yang sangat keras penentangannya terhadap UMNO. Mereka akan kecewa apabila di dapati nanti usaha mereka akan gagal, InsyaAllah..

Kalau sebelum ini, menjelang pemilihan 2009 mereka tumpukan serangan kepada Timbalan Presiden, kini mungkin telah masuk fasa seterusnya iaitu serangan diret kepada Presiden. Mungkin target Muktamar 2011, di mana pemilihan kepimpinan PAS semua peringkat akan di laksanakan.

Berita HARAKAH berkaitan.... sila klik

No comments:

Followers