Wednesday, January 27, 2010

Himpunan 2k Orang Mude Geng Kite Setiu/Besut

Jumaat ni 29 Januari InsyaAllah akan berlangsung satu program besar gabungan Dewan Pemuda PAS Kawasan Setiu dan Besut yang di namakan Himpunan 2k : Orang Mude Geng Kite.

Cetusan idea Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu, YB Ust Mohd Nor Hamzah ini adalah berikutan berjayanya program HIMPIT 10k 2009 yang di adakan di Kemaman beberapa bulan lepas. Idea ini juga cuba di aplikasikan di beberapa negeri lain, antaranya negeri Perak yang akan buat Himpunan 10k peringkat Perak pada 31 Januari ini.

Bermula Himpunan 2k Setiu/Besut ini akan diikuti pula Himpunan peringkat Zon yang lain gabungan 2 kawasan akan di adakan setiap bulan atau dua bulan sekali.



Program Orang Mude Geng Kite (OMGK) Setiu/Besut ini di mulakan sejak petang hari khamis lagi iaitu lawatan dan turun padang oleh petugas pemuda seluruh negeri mengikut kawasan masing-masing ke 8 DUN dalam kawasan Setiu/Besut.

Bermula turun ke padang bola dan tempat lepak orang muda pada pukul 6 petang untuk mengedar risalah dan cenderamata, kuliah maghrib dan selepas isyak pula akan di adakan tayangan lcd, dialog, ceramah kelompok, santai/sembang dan sebagainya mengikut kesesuaian DUN masing-masing.

Pagi jumaat 29 januari, bermula seawal 8 pagi pemuda akan bergerak daripada tempat masing-masing dengan konvoi motosikal dan di jangka tiba sebelum pukul 9 pagi.

Kuliah Santai Pemuda oleh Anak Tuan Guru akan memulakan acara pagi di ikuti Ucapan Perasmian dan pelancaran OMGK oleh Ketua Pemuda PAS negeri dan Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.



Selepas Solat Jumaat pula acara-acara bermotosikal akan diadakan seperti pertandingan motosikal lambat, ujian masa, tukar tiub dan sebagainya lagi. Selepas asar sebelum acara penyampaian hadiah, akan di adakan pertandingan gusti lengan dan tarik tali bagi mencabar kekuatan orang muda berhadapan cabaran perjuangan yang semakin sengit.

Majlis penyampaian hadiah oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu dan Yang Dipertua PAS Setiu & Yang Dipertua PAS Besut akan di adakan sebaik semua acara selesai di jalankan.

Pada malam pula Ceramah Perdana akan di sampaikan oleh YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang Presiden PAS, Saifuddin Nasution Setiausaha Agung PKR dan YB Ust Mohd Nor Hamzah, Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu.

Di sepanjang program berjalan akan di buka kaunter pendaftaran menjadi ahli Kelab Motor Alternatif atau Alternative Riding Club ( ARC ) di samping kaunter pendaftaran Pemilih SPR bagi yang belum mendaftarkan diri sebagai pengundi.

Saya bagi pihak Jawatankuasa Panitia Program Himpunan 2k ini menyeru pemuda Setiu dan Besut, khususnya petugas-petugas pemuda PAS yang sentiasa berusaha gigih sepanjang masa untuk sama-sama kita jayakan Himpunan ini.

No comments:

Followers