Saturday, June 27, 2009

Lawatan / Perjumpaan dengan Pemuda Permaisuri

Malam tadi perjumpaan antara AJK Pemuda PAS Kawasan dengan Pemuda DUN Permaisuri berjaya di adakan dengan kehadiran tuan rumah lebih kurang 20 orang.

Mereka adalah wakil daripada Pemuda Cawangan masing-masing. Setiap satu cawangan di wakili oleh satu atau dua orang. Mareka secara automatiknya adalah AJK Pemuda DUN.

Saya fikir selepas daripada ini ( untuk dua DUN yang belum di lawati, Langkap dan Batu Rakit ) penyertaan hendaklah di luaskan lagi kepada semua ahli pemuda cawangan-cawangan. Ini adalah memandangkan perlu pemuda cawangan mengenali kepimpinan pemuda kawasan mereka supaya rasa kebersamaan dan tidak kekuk apabila terlibat dengan program-program kawasan selepas ini.

Dalam majlis malam tadi saya cuba menekankan beberapa perkara yang sangat perlu di beri perhatian untuk di selesaikan segera berhubung soal mengemaskan organisasi dan tarbiyyah di kalangan pemuda. Hasil yang akan kita perolehi daripada kesungguhan yang kita curahkan adalah Nasrun minallah wa fathun karib......... Kemenangan yang di janjikan oleh Allah.

Sebaliknya jika kita perpuas hati dengan kadar kerja yang kita telah dan sedang lakukan ketika ini, maka hasilnya pun hanya setakat apa yang kita dapat pada hari ini, iaitu kekalahan. Ini kerana masyarakat belum mempercayai kita untuk menjadi kerajaan melihat kepada kelemahan dan kekurangan yang ada pada kita, akibat kurangnya kesungguhan dalam melaksanakan tanggung jawab kerja-kerja jemaah.

No comments:

Followers