Wednesday, January 6, 2010

Isu Nama Allah

Mahkamah Tinggi memutuskan boleh kepada orang bukan Islam menggunakan nama Allah. Lalu bangkitlah beberapa NGO kononnya mempertahankan kesucian Islam dengan membuat bantahan kepada keputusan Mahkamah tersebut. Termasuk yang membuat kenyataan bantahan itu adalah beberapa orang pemimpin UMNO sehingga Presiden UMNO sendiripun turut memberi ulasan.

Persoalannya, pertama- Atas peruntukan undang-undang manakah hakim membuat keputusan tersebut? Bukan kah hakim hanya membuat keputusan berdasarkan undang-undang yang sedia ada berkuat kuasa dalam negara kita? Siapa yang menggubal undang-undang tersebut dan berkuasa pula memindanya jika perlu? Bukan ke yang memerintah negara kita pada hari ini adalah BN yang di terajui oleh UMNO? Mengapa di persalahkan hakim yang memutuskan hukuman sedangkan UMNO sendiri yang bermati-matian mempertahankan undang-undang tersebut?

Kedua- Mengapa harga gula di naikkan serentak dengan meletupnya isu ni? Kebetulan? Atau satu perancangan rapi telah di buat supaya rakyat tidak begitu peduli terhadap tekanan hidup yang bakal di hadapi dengan kenaikan bahan asas tersebut? Berapa banyak pula akan di bayar oleh tokey kilang gula daripada kesusahan rakyat itu, kepada orang politik untuk mempertahankan kuasa mereka di zaman kemelesetan ekonomi ini?

Ketiga- Atas matlamat apa orang kristian bersungguh benar mahu menggunakan nama Allah ini? Mengakui keesaan Allah? Atau untuk memenuhi agenda menyamatarafkan Kristian dengan Islam di mata orang Islam? Ataupun supaya memudahkan mereka menyebarluaskan agama mereka di kalangan orang melayu yang bertuhankan Allah, kononnya kristian juga agama yang di redhai Allah? Siapa tokoh-tokoh yang bekerja keras supaya nama Allah ini boleh juga di gunakan oleh mereka yang beragama kristian ini?

PAS telah mengeluarkan kenyataan resmi berhubung isu ini, begitu juga PKR melalui blog Ketua Umumnya juga telah menyatakan pendirian mereka. Bagi saya orang PAS mesti fokus terhadap isu sebenar. Punca masalah bukannya keputusan mahkamah itu, tetapi masalah sebenarnya adalah Islam tidak di terima secara menyeluruh oleh orang Islam sendiri dalam mengatur kehidupan mereka. Negara tidak di tadbir mengikut kehendak pencipta kita iaitu Allah.

Sebarang perubahan yang hendak di lakukan mesti atas agenda untuk mendaulatkan Islam. Bukannya berubah membangunkan jahiliah lain di atas keruntuhan jahiliah yang ada sebagaimana apa yang seringkali di ulang oleh Haji Mohd Sabu di dalam ceramah-ceramah beliau.

Agenda kristian jelas sebenarnya. Bermula dengan meliberalkan pemikiran orang Islam sehingga menganggap mana-mana agama adalah sama, kemudian mereka menyerang beberapa prinsip hukum Islam kononnya tidak adil dan akhirnya matlamat mereka adalah supaya orang Islam tidak lagi beramal dengan Islam kerana menganggap ketidakadilan hukum Islam lalu menerima Akidah yang mereka perjuangkan kononnya untuk KEADILAN sejagat.

Malang kepada orang UMNO serta NGO-NGO yang membuat bantahan terhadap keputusan hakim berhubung isu ini kerana tidak memahami letak duduk punca masalah. Mereka rasa merekalah pembela kesucian Islam, sedang merekalah yang menghina Allah melalui penolakan terhadap undang-undang yang Allah Taala gazetkan dalam Al Quran untuk di laksanakan oleh manusia bagi menyelesaikan masalah manusia.

Malang juga kepada mereka yang menyokong keputusan hakim tersebut kerana di sebalik kesungguhan kristian mahu menggunakan nama Allah itu terdapat agenda besar untuk menyesatkan orang Islam daripada jalan yang lurus dan supaya perubahan yang bakal berlaku dalam masyarakat kita tidak memungkinkan Islam dapat di daulatkan.

1 comment:

Abu Zahid said...

Kepada yang sudi ziarah, sudi juga apalah kiranya meninggalkan sedikit komen...

Followers