Saturday, October 24, 2009

Kemelut Dalaman...

Tuan Guru Dato' Nik Aziz
Hari ni heboh dalam media apa yang di katakan tulisan Tuan Guru Dato' Nik Aziz, Mursyidul Am PAS berkenaan keperluan di adakan EGM atau Muktamar luar biasa bagi PAS memilih semula kepimpinan pusat.

Bila perkara tersebut di siarkan dalam blog TGNA, apa yang saya fikirkan ketika ini;

1. Betul ke tulisan itu daripada TGNA atau ianya di tulis orang lain dan di minta persetujuan TGNA menyiarkan atas nama beliau.

2. Teringat pula kepada tulisan Ustaz Nik Abduh berkenaan penasihat-penasihat ayahdanya;

"Justeru fahami ini bahawa ‘Unity Government’ yang ditolak ayahanda adalah jenis kerajaan yang difahamkan kepadanya oleh pembantu – pembantu ayahanda yang berpakaian serba tahu. Mereka seronok untuk melaga -lagakan di antara TGNA dan TGHH.

Mereka menyangka mereka telah melakukan kebaikan, sedang telah sesatlah segala usaha mereka di sisi tuhan. Semoga Allah membalasi mereka dengan kejahatan yang mereka lakukan!"

3. Sikap tidak boleh menerima kekalahan sebahagian mereka yang merasakan lebih layak menjadi pemimpin sehingga mendesak untuk di adakan pemilihan semula...

4. Setelah mereka gagal menguasai PAS pertengahan 80'an, sekarang di rasakan peluang terbaik. Gabungan IRC / ABIM yang satu ketika dulu pernah menyusup masuk secara bersendirian, kini bergabung tenaga cuba menyingkirkan pimpinan PAS dengan begitu agresif sekali.

5. Mudahan-mudahan Allah menyelamatkan PAS atas nama gerakan Islam dan mengekalkan keaslian perjuangan ini dengan sunnah perjalanannya yang pernah di lalui oleh pejuang-pejuang terdahulu...

No comments:

Followers