Tuesday, October 6, 2009

Catatan PRK Bagan Pinang

Jeneral PAS di PRK Bagan Pinang, Sdr Salahudin Ayub ( Pengarah PRK ), di apit oleh Dr Zulkifli ( Pengarah Operasi ) dan Ust Abd Halim Abd Rahman ( Pengarah Pilihanraya PAS Pusat )

Sempat membantu Jentera Parti di Bagan Pinang pada PRK ini. Tetapi di atas keterbatasan yang ada hanya sekejap sahaja dapat bersama sahabat-sahabat ziarah dari rumah ke rumah bertemu pengundi. Kontijen Terengganu di tugaskan membantu UPU Telok Kemang.

Sebahagian besar pengundi tinggal di rumah-rumah taman. Tetapi sebahagian besar penghuni taman-taman itu pula bukanlah pengundi di situ. Sebahagiannya adalah Tentera dan sebahagian lagi datang dari serata pelusuk tanahair bekerja di kawasan peranginan di situ. Menyebabkan sukar untuk mengenali rumah-rumah pengundi yang berdaftar di UPU berkenaan.

Saya sempat menziarahi satu taman, Taman Bukit Perdana, satu lokaliti di UPU Telok Kemang. Rumah di Taman tersebut sekitar 80 buah, sedangkan pengundi tempatan yang nak di cari cuma 8 orang sahaja. Begitulah juga dengan taman-taman yang lain. Saya di maklumkan oleh BG terdapat satu taman pengundi cuma 3 orang..

Sambutan pengundi kepada kami secara keseluruhannya amat baik. Walaupun ada antaranya mengaku sebagai ketua cawangan UMNO dan AJK Wanita UMNO, tetapi mereka tetap melayan kami dan mendengar apa yang nak kami sampaikan.

Kita berusaha dan berdoa, mudah-mudahan Allah membuka pintu hati mereka untuk mengundi calon PAS pada PRK ini. Masyarakat kita pada hari ini banyak di tipu oleh media milik UMNO. Samada media elektronik mahupun media cetak, mereka cuba menutup maklumat yang benar daripada di ketahui oleh rakyat berkenaan pentadbiran negara pada hari ini.

Jika rakyat memperolehi maklumat hanya daripada media yang di kuasai oleh BN yang hanya melaporkan perkara yang baik berkenaan BN, mereka tidak mengetahui bagaimana pengkhianatan dan penyelewengan yang di lakukan oleh pemimpin-pemimpin BN kepada agama, bangsa dan negara kita sepanjang pemerintahan mereka sejak merdeka.

Tugas kitalah menyampaikan maklumat tersebut. Kalau di waktu-waktu lain kita tidak berpeluang menemui semua pengundi, musim pilihanrayalah biasanya kita menumpukan seluruh perhatian untuk mengajak pengundi mendapatkan maklumat yang betul seterusnya memberi sokongan kepada agenda perubahan yang kita bawa. Lebih-lebih lagi bila berlaku pilihanraya kecil yang mana tumpuan jentera parti seluruh negara dapat di gerakkan kepada hanya satu kawasan DUN atau satu parlimen.

Malang kepada saya apabila masalah rakaman peristiwa masih tak dapat di buat melalui gambar. Sejak rosaknya kamera milik pemuda DUN Batu Rakit hari tu, tidak ada lagi gambar yang boleh di jadikan bahan sejarah melalui pengalaman sepanjang perjuangan ini.....

Dua keping gambar berikut adalah ehsan Setiausaha PAS Kawasan untuk di jadikan kenangan selepas makan pagi, jumaat, 2 Okt yang lepas.

Dari kanan, Sdr Wan Hasan ( Pengerusi MTD Permaisuri ), Ust Mohd Pauzi ( YDP Setiu ), Sdr Sudin Awang ( AJK Setiu ), Ust Mohd Sopi, Sdr Sauti Mat Yaman- berdiri ( AJK Setiu dan Pengerusi PASTI Setiu ).

Dari kanan - Sdr Aminudin ( SU Kaw Setiu ), Sdr Sudin, saya, Sdr Wan Hasan dan Sdr Abdullah ( AJK MTD Jabi )

No comments:

Followers