Wednesday, December 24, 2008

Hudud

Timbul lagi isu Hudud. Satu kebaikan bila keluarnya isu ini ialah masyarakat akan bertambah maklumat tentang hukum Allah berkenaan Hudud ini. Akan ada penjelasan-penjelasan tentang kebaikan dan hebatnya hukum Allah bila di laksanakan.

Kebetulan isu ini timbul atau sengaja di timbulkan menjelang Pilihanraya kecil K. Terengganu. UMNO akan cuba menggunakan isu ini semaksima mungkin untuk melaga-lagakan Pakatan Rakyat. Sekurang-kurang melemahkan gerak kerja anggota Pakatan membantu calon PAS dalam PRK tersebut. Ataupun menarik simpati masyarakat Melayu bahawa PAS terlalu bergantung kekuatan dengan mengharap sokongan DAP dan PKR untuk berjaya apabila perlu mendapat persetujuan anggota lain untuk melaksanakan Hudud. Lalu orang melayu perlu menyokong UMNO bagi mempertahankan Islam, kononnya.

Hudud adalah hukum yang di tentukan oleh Allah bagi kesejahteraan hidup manusia. Mengawal manusia supaya sentiasa menjaga batas susila sebagai hamba Allah dan menyedari adab-adab bermasyarakat sesama manusia dan makhluk lain.

Kita tetap yakin perkemkembangan yang berlaku, kini dan akan datang sebenarnya adalah proses yang Allah tentukan bagi IsyaAllah bila sampai masanya nanti akan wujud kembali negara Islam di akhir zaman ini......

No comments:

Followers