Saturday, March 31, 2007

Selamat Bermesyuarat Agung Tahunan

Pengalaman sangat penting dalam kehidupan. Tanpa pengalaman kita akan teraba-raba mencari arah tuju. Pun begitu tidak bermakna jika tak ada pengalaman kita tak boleh melakukan apa-apa. Kita perlu mencuba perkara baru dan dari situlah kita akan dapat pengalaman.
Tapi dalam ghairah mencuba pembaharuan, tak dapat tidak kita mesti bertanya pengalaman orang lama supaya ianya tidak terlalu tersasar daripada realiti. Kerana kadang-kadang tiori yang terlalu edeal tidak berjejak di bumi nyata. Lalu kita buat sesuatu yang boleh memberi kesan negatif bukan saja kepada diri kita, bahkan kadangkala kapada orang lain juga.
Begitulah peringatan kepada generasi baru kepimpinan yang silih berganti di dalam mana-mana organisasi. Bermula Februari hingglah hujung April ini Mesyuarat Agung pemilihan semua peringkat sedang di jalankan. Sehinggalah kemuncaknya Muktamar PAS Pusat pada hujung Mei nanti.
Bagi sebuah Parti yang telah stabil seperti PAS ini, seharusnya di jaga tatasusila, walaupun dalam proses memilih kepimpinan baru kadangkala timbul juga sedikit sebanyak perselisihan, anggaplah ianya sebagai satu proses penambahbaikan kepada keutuhan yang telah wujud. Jangan sampai ianya boleh di ambil kesempatan oleh orang luar yang sememangnya sentiasa menuggu peluang mencelah untuk merosakkan Parti dari dalam...

No comments:

Followers