Tuesday, February 10, 2009

Siapa Pemenang

Menjelang penyerahan kuasa Presiden UMNO kepada Najib akhir mac ini nampaknya suasana semakin panas. Minit-minit akhir begini team Pak Lah / Anwar tidak mampu lagi hanya duduk bertahan. Perlu ada serangan besar-besaran di buat bagi memungkinkan gol penyamaan sekurang-kurangnya di jaringkan, sebelum masa tambahan nanti dapat menjaringkan gol kemenangan. Tapi kalau dapat gol kemenangan sebelum tamat masa sebenar adalah lebih baik.

Rakyat menjadi medan pertarungan yang sengit ini. Demontrasi, semburan gas, lokap, ugutan, jual maruah dan sebagai-sebagainya lagi kesengsaraan yang terpaksa di tanggung oleh rakyat hasil pijakan dan larian yang di buat bagi menghasilkan gol, terpaksalah rakyat tanggung sendiri. Masa semakin suntuk. Tapi mengikut jadual tektikal yang di atur, menjelang masa tamat nanti, sekurang-kurangnya jumlah gol adalah sama.

Saya cuma pemerhati dan peminat politik di pendalaman yang masih belajar tentang tektikal dan teknikal politik yang di katakan oleh ramai tok-tok imam UMNO sebagai sangat kotor ini. Tapi saya suka buat ramalan dan bacaan-bacaan sebelum drama ini berakhir berdasarkan maklumat yang saya ada. Betul atau tidak akan di buktikan oleh masa tamat nanti.

Dalam membuat percaturan tektikal, kadangkala berlaku perkara tidak di duga seperti apa yang selalu di sebut "Mereka merancang dan Allah juga merancang, dan perancangan Allah adalah lebih baik".

Ketika ADUN PKR Kedah dalam proses letak jawatan, tiba-tiba MP PAS Perak pula di jemput Allah meninggalkan dunia ini. Akan ada pula dua pilihanraya kecil yang mungkin di adakan serentak. Tumpuan terpaksa di pecahkan. Suatu yang sangat sukar buat parti yang tidak menguasai media..

Samada team Najib atau team Pak Lah/Anwar terpaksa pula menukar teknikal walaupun mungkin tektikal masih sama.

Mungkin ada yang heran mengapa saya sebut team Pak Lah/Anwar. Ya.. Bagi saya sekarang semakin jelas Pak Lah sedang bergabung dengan Anwar untuk menghalang Najib daripada menerajui negara. Anwarlah yang akan ganti Pak Lah nanti. Itu objektif yang di tuju lebih-lebih lagi setelah Pak Lah kelihatan sudah tak mampu lagi menghalang kemaraan Najib. Di pihak Najib pula matlamat mereka adalah untuk menghalang Anwar daripada menjadi Perdana menteri. Sebab itulah pelan peralihan kuasa di paksakan supaya di percepatkan oleh Pak Lah. Mereka tak mampu menunggu lebih lama yang memungkinkan Anwar berjaya memintas.

Berdasarkan maklumat yang di terima, episod yang berlaku di Perak di rancang oleh Ezam bersama teamnya (termasuk Khairi?). Saya masih yakin kemasukan Ezam ke dalam UMNO adalah membawa misi untuk memudahkan Anwar naik menjadi PM. Sekarang Najib berada dalam strategi Ezam sebagaimana Najib terpaksa mengikut skrip dalam PRK K. Trg baru-baru ini. Maruah Najib akan jatuh menjunam setelah rampasan kuasa di Perak sekarang di gagalkan tidak lama lagi sebelum gol kemenangan di jaringkan dalam kes Altantuya. Perletakan jawatan ADUN Bukit Selambau, Kedah adalah berkaitan.

Bersambung......

No comments:

Followers