Thursday, April 26, 2012

Rakyat Berhimpun 28 April 2012: Untuk sokong Ambiga ke?



  • Sila jawab soalan berikut:
    • Jika Ambiga menyeru semua orang di Malaysia untuk turun ramai-ramai di Dataran Merdeka dengan hasrat menyokong dirinya yang bernama Ambiga Sreenevasan, adakah anda dan rakan anda dan jiran anda lain-lain akan turun.
    • Jika Wong Kok Meng menyeru semua orang di Malaysia untuk ramai-ramai turut serta berhimpun bagi menyatakan kepada Kerajaan dan mereka-mereka yang berkuasa di Malaysia bahawa "KAMI MAHUKAN SEBUAH NEGARA YANG MEMBERIKAN HAK PENUH KEPADA RAKYATNYA MEMILIH KETUA MEREKA JESTERU ITU KAMI MAHUKAN PILIHANRAYA YANG BERSIH DAN TELUS!!!"...agaknya adakah anda, rakan anda, jiran anda dan mereka yang seperjuangan dengan anda akan turun.
  • Untuk pengetahuan anda Wong Kok Meng adalah seorang Cina yang bekerja sebagai ketua jabatan logistik di sebuah syarikat di Kulim berdekatan Padang Meha pada suatu masa dahulu dan saya tak tau dia buat apa sekarang.
  • Apa pentingkah siapa yang menyeru jom tuntut pilihanraya yang bersih? dalam kes di atas soalan pertama sudah tentu jawabannya tak akan ada seorang manusiapun yang akan turun melainkan barangkali rakan teramat dekat Ambiga atau saudaranya. Kalau ramai juga yang turun tentu ada sesuatu yang tak kena. Sebabnya siapa yang buta perut tiba-tiba nak sokong Ambiga?
  • Bagi soalan yang kedua, saya pasti ramai yang akan turun termasuk semua pemimpin pembangkang walau tak ada sesiapa pun kenal Wong Kok Meng. Kenapa mereka turun? adakah kerana nak sokong Wong Kok Meng? sudah tentu tidak sebab mereka menuntut BERSIH 3.0
Sumber :  http://wartashubhi.blogspot.com/2012/04/rakyat-berhimpun-28-april-2012-untuk.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FmAaPQ+%28WartaShubhi%29

No comments:

Followers